Supermarket – co przesądza o takiej nazwie?

By określony punkt handlowy zyskał miano supermarketu, koniecznie musi spełnić kilka specyficznych wymogów, jakie są standardem w przypadku tego rodzaju obiektów sprzedaży. O jakich cecha mowa i co wchodzi w grę? Zobacz w dalszych częściach. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótką rozpiskę najważniejszych informacji.
Jako supermarket rozumie się wielki powierzchniowo sklep, który nierzadko przypominać może standardowy klasyczny dyskont spożywczy. Najczęściej jest to stosunkowo tani sklep, który zarazem okazuje się punktem handlu nisko marżowym.

Zawsze to sklep samoobsługowy, w jakim znajdują się przede wszystkim rozliczne środki spożywcze, ale nie tylko. Dodatkowo, warto także wspomnieć o produktach z zakresu AGD, czy też środkach chemicznych i kosmetykach. Według encyklopedii zarządzania i ekonomii, wszelakie supermarkety mają ściśle narzuconą marżę, która szacowana jest na poziomie między jeden a dziesięć procent, biorąc pod uwagę wartość kapitału, jaki został przekazany na cel rozwoju opisywanego tu rodzaju punktu handlowego. Poprzez systematyczne rozszerzanie konkurencyjności, nie stanowi zazwyczaj większej trudności, aby sklepem supermarketowym nazwać taki, który ma sporo konkurencji, zwłaszcza rozsiane wokół niewielkie powierzchniowo sklepy spożywcze, osiedlowe. Nie bez znaczenia jest także ulokowanie supermarketu, które wiąże się zwłaszcza z bliską obecnością przystanków autobusowych, czy tez hipermarketów oraz sklepików proponujących tanią żywność. Najczęściej, standardowa przestrzeń supermarketu to jakieś dwa i pół tysiąca metrów kwadratowych powierzchni, a w ofercie powinno znaleźć się ponad tysiąc artykułów z zakresu asortymentu podstawowego.
Napisane przez: