Generacja centrum handlowego

W rozwoju galerii handlowych można mówić o jej generalizacji. Każda faza zmian w centrum handlowym, to kolejny krok do jego unowocześnienia i doprowadzanie do współczesnej galerii handlowej. Poniżej fazy zmian, które przedstawiają jak wygląda centrum, jakie jest tam mniej więcej rozmieszczenie i ilość sklepów:

1. Hipermarket + kilka sklepów,

2. Mniej więcej pół powierzchni obejmuje hipermarket, natomiast drugi pół mniejsze skalpy,

3. Hipermarket + kilka dużych, bardzo reklamowanych markowych sklepów + minimalna część rozrywkowa,

4. Podobnie jak elementy z generacji 3, lecz z naciskiem na klimat miasta. Budynek centrum jest spory, dobrze połączony węzłem komunikacyjnym, w sąsiedztwie biurowców, miejsc popularnych, które przyciągają ludzi lub po porstu w centrum miasta.

5. Ostatnia generacja centra handlowego przedstawia go jako mega budynek, którym jest czymś na kształt centrum miasta i może oprócz sklepów zawierać biura, mieszkania, miejsca edukacyjne, miejsca gdzie można spędzić czas wolny. Budynek jest położony w centrum komunikacyjnym, aby łatwo można było do niego dotrzeć.

Nie wszystkie centra handlowe są obecnie w fazie piątej generacji. Wiele z nich są w ciągłym rozwoju. Przykładem centrum handlowego w 5 generacji jest centrum handlowe New Century Global Ceneter w Chinach, w którym znajdują się dwa centra handlowe, dwa hotele, kompleks uniwersytecki, kino, biura, sale konferencyjne.

Artykuł dzięki: