Hipermarkety

W przypadku sklepów, o których często mówi się, że są to obiekty handlowe wielkopowierzchniowe, na specjalną uwagę zasługują nie tylko supermarkety, jakich powierzchnia z reguły mieści się w przedziale między tysiąc pięćset a dwa tysiące pięćset metrów kwadratowych. W każdym z przypadków hipermarketów w grę wchodzi natomiast jeszcze większa powierzchnia, do jakiej zalicza się nawet takie punkty handlu liczące między osiem tysięcy metrów a ponad dwadzieścia tysięcy metrów kwadratowych. Ich cechą szczególną jest swego rodzaju mix zasad sprzedażowych typowych dla supermarketów oraz hurtowni a nawet sklepów dyskontowych, o których nieco więcej będzie w dalszych fragmentach.
Zasada numer jeden w zakresie hipermarketów to umożliwienie konsumentom bardzo szerokiego wachlarzu produktów do wyboru.

To nie tylko żywność, ale także odzież, narzędzia, meble czy też obuwie i wiele innych akcesoriów, nawet nierzadko budowlanych. W przypadku hipermarketów na uwagę zasługuje fakt, że są to masowo odwiedzane placówki handlowe, jakie proponują między innymi spore zniżki przewidziane dla konsumentów mających karty stałego klienta, czy tez korzystających z aktualnych ofert promocyjnych. Dodatkowo, można sporo zaoszczędzić w porównaniu z zakupami w innych miejscach handlowych z tego względu, że hipermarkety często udostępniają opcję samodzielnego odebrania zakupionych towarów z miejsca ich dystrybucji, bez konieczności płacenia za dostawę na wskazane przez klienta miejsce docelowe. W hipermarketach opłaca się kupować zwłaszcza, kiedy chcemy zrobić duże zakupy za jednym zamachem.
Napisane przez: