Skuteczność handlowa supermarketów

To, co w szczególności zasługuje na wyróżnienie w kontekście charakterystyki sklepów wielkopowierzchniowych zwanych supermarketami to między innymi ich duża efektywność. Opierają się one na skutecznej sprzedaży, a za tymi owocnymi wynikami stoi przede wszystkim multum różnorakich cech przesądzających o tym, że supermarket zaliczany jest do tej kategorii sklepów.
Supermarkety to są bardzo efektywne sklep z tkaninami punkty handlowe przede wszystkim dlatego, że ich efektywność w porównaniu z innego typu sklepami o podobnych profilach i w tych samych branżach działających, jest dużo mniejsza. W supermarketach na plus na pewno jest duża możliwość handlu, co rozumiane jest z jednej strony jako opcja rozwoju handlu detalicznego, ale także i obroty półhurtowe czy też hurtowe.

W mniejszych sklepach raczej mówi się o docieraniu do rynków niszowych. Kraje w szczególnie na obszarze kontynentu europejskiego, a zwłaszcza jego zachodniego obszaru, bazują na lobby drobnego handlu w opozycji do rozwoju niegraniczonej ilości supermarketów. Te większe sklepy automatycznie zjadają mniejsze, ograniczając ich zasięg docierania do potencjalnej grupy odbiorców. Sklepy supermarketowe są również bardzo często uznawane za winne rozlicznych zjawisk negatywnie rzutujących na zjawiska społeczne, w tym na przykład zastosowanie mocnej pozycji supermarketów na rynku, co jest równoznaczne z postępowaniem według nieuczciwych praktyk względem producentów, ale też i personelu sklepu i przede wszystkim kupujących w nich konsumentów.
Napisane przez: