Zakres oferty supermarketów
Na polskim rynku występuje multum rozmaitych rodzajów sklepów wielkopowierzchniowych, które zasługują na miano supermarketów. Odznaczają się one konkretnymi cechami, jakie są typowe dla właśnie tej kategorii marketów. O tym, czym się one odznaczają, a także na czym opiera się ich skuteczność, dowiesz się w dalszych częściach niniejszego poradnika. Zachęcamy do lektury wszystkich zainteresowanych.
Supermarketem można uznać taki sklep, który usytuowany jest w bardzo dobrej lokalizacji, to jest albo w ścisłych centrach wielkich metropolitalnych miejscowości, albo na ich obrzeżach, w każdym razie chodzi o to, aby była to lokalizacja jaka jest z perspektywy potencjalnych konsumentów jak najbardziej dogodna. W pobliżu często znajdują się szerokiego wyboru inne miejsca usługowe, na przykład sieci kawiarni, czy lokale gastronomiczne oraz punkty pocztowe, przesyłek kurierskich, albo stacje benzynowe.
Przy okazji wpadania na standardowe zakupy w supermarkecie, od razu można także załatwić szereg rozlicznych innych spraw. Ponadto, aby dany sklep stał się supermarketem, musi mieć odpowiednia przestrzeń zajmowaną. Powierzchnia większości sklepów zwanych supermarketami to między 1500 a 2000 metrów kwadratowych. Istotne jest również, żeby zwrócić uwagę na wielkość asortymentu, jakiego zakres wynosić musi przynajmniej tysiąc dwieście artykułów w ofercie. Termin supermarket, z punktu widzenia czysto ekonomicznego, może odnosić się też w dużym stopniu do sklepów specjalistycznych. Podobnie jest w megamarketach, jakie często nie tyle związane są z ofertą spożywczą, co na przykład wachlarzem produktów elektronicznych.
Napisane przez: